Wij delen graag gedegen kennis.
Wij schrijven graag blogs met verrassende salestips, inspirerende nieuwe inzichten, interessante marktontwikkelingen.
Daarnaast geven we ook graag sneak-peaks of verdiepingen van de thema’s van de colleges van onze opleidingen in deze blogserie. Geschreven door onze docenten, vanuit hun eigen ervaring en expertise.
Mocht je meer algemene kennis zoeken over salesgerelateerde thema’s, bekijk dan zeker ook onze kennisbank.
We inspireren je graag!
Onze blogs
Primacy & Recency effect
Creëer jouw eigen IKEA experience – 6 tips Cognitieve Biases Uit onderzoek blijkt dat mensen vooral het begin en einde van presentatie, situatie of gevoel onthouden. Dit noemen ze het Primacy & Recency Effect. In de b2c markt zijn bedrijven zich heel goed bewust van dit principe: dat is waarom
Overtuigingsprincipes van Cialdini #2
Als b2b-salesprofessional is het van groot belang om te begrijpen hoe mensen beslissingen nemen. Het begrijpen van de psychologie achter het maken van keuzes kan je enorm helpen om nog beter te verkopen.
Overtuigingsprincipes van Cialdini #1
Hoe gebruik jij de overtuigingsprincipes van Cialdini in jouw salesgesprek? Deel 1 Als b2b-salesprofessional is het van groot belang om te begrijpen hoe mensen beslissingen nemen. Het begrijpen van de psychologie achter het maken van keuzes kan je enorm helpen om nog beter te verkopen. Een van de meest bekende
De Kraljic Portfolio Matrix
Als b2b-salesprofessional zit je regelmatig aan tafel met inkopers. En dus is het belangrijk om te weten hoe deze ‘tafelgenoot’ in de wedstrijd zit. De Kraljic Portfolio Matrix kan je hierbij enorm helpen! Deze matrix heeft zijn waarde meer dan bewezen en wordt door inkopers gebruikt om leveranciers in te delen.
Solution Selling vs Insight Selling
Presenteer een passende oplossing Wat jij nu meemaakt is een verschuiving van Solution Selling naar Insights Selling. Je wordt bijna gedwongen om verder te kijken dan de oplossingen die jij kan bieden en te kijken naar het grote plaatje. Welke ontwikkelingen spelen er in de markt en hoe kan jij
Het Pareto-principe
Een van de regels die je vast ooit vaker hebt gehoord is de 80-20 regel. Of beter gezegd het Pareto-principe. De regel die zegt dat 20% van de input zorgt voor 80% van de output. Maar wat is het Pareto-principe eigenlijk? Waar komt het vandaan? En hoe kan jij er
Wil je deze kennis ook in de praktijk brengen?
Dat kan! Bekijk onze opleidingen of volg een proefcollege om te kijken of de post-hbo Sales & Accountmanagement iets voor jou is.