Home » FAQ – Veelgestelde vragen

FAQ

Veelgestelde vragen

Nog vragen?

Kijk hier of jouw veelgestelde vraag en daarbij behorende antwoord ertussen staat. Is dat niet zo?

Neem gerust contact met op ons. Mail naar info@businesssalesacademy.nl of bel met mede-directeur en hoofddocent Carl Dahmen via 06-55 83 33 25.

business-sales-academy-veel-gestelde-vragen-FAQ

Algemene veelgestelde vragen

Momenteel geven wij enkel college in Zwolle op het Stationsplein 3.

Jazeker. We blijven graag in contact met onze alumni en hebben om deze reden ook bijvoorbeeld de TOP Trainingen die we aanbieden. Dit geeft jou de mogelijkheid om met andere salesprofessionals in contact te blijven komen en daarmee jezelf te ontwikkelen en je netwerk uit te breiden.

Tijdens de opleidingen kun je altijd bij de docenten terecht met vragen of specifieke casussen. Ze geven je graag tips of koppelen nog eens terug naar de theorie die behandeld is.

Ook zijn je mededeelnemers aan de opleiding een grote bron van inspiratie voor onze deelnemers; samen sparren over dingen heeft veel van onze alumni geholpen om betere resultaten te bereiken.

Na de opleiding heb je altijd toegang tot de studiematerialen en kun je altijd nog contact opnemen met onze hoofddocenten Stefan en Carl. En we blijven je continue inspireren via onze kwartaal nieuwsbrief.

Op dit moment is dat niet zo. De post-hbo Sales & Accountmanagement is bijvoorbeeld niet specifiek gericht op een bepaalde sector of markt. Dit zodat iedere B2B-salesprofessional een goede basis kan leggen.

Mocht je op zoek zijn naar een specifiekere opleiding, zoals bijvoorbeeld bid- en tendermanagement, neem dan gerust contact met ons op. We zijn en blijven volop in ontwikkeling en misschien is er al iets in ontwikkeling wat past bij jouw vraag.

Ons lesmateriaal is altijd actueel. We houden ontwikkelingen in de salesbranche, maar ook daarbuiten goed in de gaten om altijd aan te sluiten bij jouw werkelijkheid.

We proberen alle materialen die we je aanbieden praktisch toepasbaar te maken. We geven je theoretische kennis, zoals bijvoorbeeld het “halo-effect” en makken dan de koppeling naar hoe jij dat kan toepassen in jouw salesjob. Het daadwerkelijk toepassen is natuurlijk aan jou.

Onze post-hbo opleidingen zijn geaccrediteerd door het CPION, waarmee we aan bepaalde standaarden moeten voldoen om de accreditatie te behouden.

Om enerzijds de accreditatie te kunnen behouden en om onze eigen kwaliteit na te streven, vragen wij al onze deelnemers om colleges en opleidingen te beoordelen. Op basis van deze feedback voeren wij continue verbeteringen door aan onze opleidingen. Denk bijvoorbeeld aan de inhoud van een college versterken of de volgorde van colleges beter laten aansluiten.

Als jij specifieke doelen hebt bij het volgen van een van de BSA-opleidingen of TOP Trainingen, dan is het zeker nuttig om deze vooraf met onze hoofddocenten te bespreken. Dit zodat ze je kunnen aangeven of de opleiding of training je helpt dit doel te bereiken. Daarnaast kunnen ze je dan ook advies geven over waar op te focussen of wat je kan doen om de opleiding of training nog beter toepasbaar te maken voor jouw leerdoel.

Nee. Het is helaas niet meer mogelijk om een subsidie zoals het STAP-budget aan te vragen. Zodra deze mogelijkheden door de overheid weer aangeboden worden, zullen wij je daar voor inschrijving over informeren.

Post-hbo Sales & Accountmanagement

De post-hbo Sales & Accountmanagement van de Business Sales Academy vindt in de avonduren plaats. Zo is dit perfect te combineren met een fulltimebaan, en verlies je geen kostbare uren op de werkvloer. 

De post-hbo Sales & Accountmanagement levert jou een all-round verdiepende basis op om jouw salesjob op alle vlakken beter en succesvoller uit te voeren. Binnen de opleiding trainen we drie aspecten, kennis, vaardigheden en persoonlijke ontwikkeling. Dit zodat je nieuwe kennis opdoet, deze uitvoert én zorgt dat je jezelf hierbij ook op meeneemt.

Ja. Je kan je zowel privé als via je werkgever inschrijven. Bij een inschrijving via de werkgever verloopt de facturatie via de werkgever.

Dat hangt van jouw afspraken met je werkgever af. Het is zeker mogelijk om de opleiding door je werkgever te laten betalen, maar dat is iets wat je met je eigen werkgever moet bespreken. Als jouw werkgever betaald, dan sturen wij hen de factuur. Wil jij zelf de opleiding volgen, dan sturen we jou de factuur.

Je zal gedurende de 6 maanden durende opleiding met 4 tot 5 docenten te maken krijgen. Ieder met hun eigen expertise en ervaring in het werkveld.

Jazeker. Ondanks de theorie die we met je doornemen is de koppeling naar de praktijk, en in dit geval jouw praktijk, net zo belangrijk. Er zit een goede balans tussen nieuwe theorie en de koppeling naar jouw praktijk.

Soms betekent dit ook dat je eerst de week tussen de colleges eens kan gaan proberen met de nieuwe theorie om vervolgens je succescase of uitdaging met de groep te delen.

Wij werken samen met cateraars die ons elke avond een andere warme maaltijd voorschotelen. Soms is het pasta met een salade, soms is het kipsaté met rijst en soms is het stamppot. Het is altijd een verrassing.

Heb jij een allergie of dieet? Geef ons dat voor start van jouw opleiding aan en wij zorgen dat de cateraar daar rekening mee houdt.

Mocht je voor een van de 2 deelexamens van de post-hbo Sales & Accountmanagement niet slagen, dan bieden we je de mogelijkheid deze kosteloos te herkansen. De specifieke afspraken hierover worden gedurende of na de opleiding persoonlijk met jou gemaakt.

Ja. De post-hbo Sales & Accountmanagement geeft je na het succesvol afronden van de twee examens recht op een post-hbo diploma.

TOP Trainingen

De TOP Trainingen van de Business Sales Academy vinden in de avonduren plaats. Zo zijn ook deze trainingen perfect te combineren met een fulltimebaan, en kun je in korte sprints werken aan je professionele ontwikkeling. 

Deelnemen aan één of meerdere TOP Trainingen levert jou een verdieping op in een specifiek salesgebied. Of je nu een avond werkt aan je Personal Branding of 3 avonden werkt aan het strategisch managen van je accounts, je gaat naar huis met nieuwe kennis en skills die jij de dag erop kan toepassen in jouw salesjob. Kort, krachtig en praktisch toepasbaar.

Ja. Je kan je zowel privé als via je werkgever inschrijven. Bij een inschrijving via de werkgever verloopt de facturatie via de werkgever.

Dat hangt van jouw afspraken met je werkgever af. Het is zeker mogelijk om de TOP Training door je werkgever te laten betalen, maar dat is iets wat je met je eigen werkgever moet bespreken. Als jouw werkgever betaald, dan sturen wij hen de factuur. Wil jij zelf de TOP Training volgen, dan sturen we jou de factuur.  

Je zal gedurende de TOP Training met 1 of 2 docenten te maken krijgen. Zij geven deze TOP Training, of een deel van de training, omdat zij expert zijn op dat specifieke gebied.

Jazeker. Ondanks de theorie die we met je doornemen is de koppeling naar de praktijk, en in dit geval jouw praktijk, net zo belangrijk. Er zit een goede balans tussen nieuwe theorie en de koppeling naar jouw praktijk.

Soms betekent dit ook dat je eerst de week tussen de avonden van de training eens kan gaan proberen met de nieuwe theorie om vervolgens je succescase of uitdaging met de groep te delen.

Wij werken samen met cateraars die ons elke avond een andere warme maaltijd voorschotelen. Soms is het pasta met een salade, soms is het kipsaté met rijst en soms is het stamppot. Het is altijd een verrassing.

Heb jij een allergie of dieet? Geef ons dat voor start van jouw TOP Training aan en wij zorgen dat de cateraar daar rekening mee houdt.

Nee. De TOP Trainingen worden niet officieel afgesloten met een examen.

Nee. Je ontvangt bij aanwezigheid bij de TOP training wel een bewijs van deelname, maar helaas ontvang je geen certificaat of diploma.

Veelgestelde financiële vragen

Nee, onze opleidingen zijn niet BTW-vrij.

Het totaalbedrag van de post-hbo opleiding Sales & Accountmanagement is €5.394,39 excl. BTW en €6.466,- incl. BTW.

Daarbij wordt er 21% BTW geheven over de opleiding (a € 4.430) en de examenkosten (a €455). En er wordt 9% BTW geheven over de catering (a €427) en de studiematerialen (a €83).

Veelgestelde vragen over nieuwe opleidingen

Opleidingen die we momenteel aan het ontwikkelen zijn staan nog niet op onze website. Mocht je hier meer over willen weten of interesse hebben als bedrijf om mee te helpen aan een opleiding, neem dan gerust rechtstreeks contact met ons op via Carl Dahmen, mede-directeur, via 06-55 83 33 25.

Neem dan contact op met onze mede-directeur en hoofddocent Carl Dahmen via carl.dahmen@businesssalesacademy.nl of 06-55 83 33 25. Hij bespreekt graag de mogelijkheden met jou.

Nog meer vragen?

Neem gerust contact met ons op!

Tevreden klanten 3