BSA - Logo LIGGEND WIT

Verrassende en inspirerende

Blogs

Wij vertellen graag.

Wij schrijven graag blogs met verrassende sales tips, inspirerende nieuwe inzichten, interessante marktontwikkelingen. Daarnaast geven we ook sneak-peaks of verdiepingen van de thema’s van de colleges van onze opleidingen. Geschreven door onze docenten, vanuit hun eigen ervaring en expertise.

Wij inspireren je graag

Koopmotieven van de inkoper
Colleges

Koopmotieven

Koopmotieven zijn redenen of motieven in het beslissingsproces om wel of niet tot een aankoop over te gaan. En hoe graag je dit ook zou willen verhullen of niet wil inzetten, het gebeurt helaas automatisch en bij ons allemaal. Ben Mastboom onderscheidt vier leidende koopmotieven welke in dit blog verder worden toegelicht. Ook geven we je meerdere handvaten om jouw waardeproposite, voorstel of offerte aan te kunnen scherpen.

Lees meer »
Social selling index
Colleges

Social selling

Social selling is een strategische benadering waarbij sales professionals via social media contact leggen met potentiële klanten, relaties opbouwen en uiteindelijk hun verkoopdoelen bereiken.

In dit blog lees je waarom het een belangrijk onderdeel is geworden van moderne sales strategieën en hoe het zich onderscheidt van traditionele sales methoden.

Lees meer »
social selling vs traditionele verkooptechnieken
Colleges

Social Selling Index (SSI)

In de moderne wereld van sales is de Social Selling Index (SSI) een handig hulpmiddel om je prestaties op LinkedIn te meten en verbeteren. Deze index biedt waardevolle inzichten in hoe goed je LinkedIn gebruikt om relaties op te bouwen, leads te genereren en verkoopresultaten te verbeteren.

In dit blog lees je wat de Social Selling Index precies is, welke voordelen het biedt en welke strategieën je kunt toepassen om je SSI-score te verhogen.

Lees meer »
Persoonlijke groei en ontwikkeling gesprek tussen studenten
De markt

Persoonlijke groei en ontwikkeling

Sales is niet alleen een vakgebied, maar ook een kans om jezelf persoonlijk te ontwikkelen. Een goede sales opleiding biedt niet alleen technieken om deals te sluiten, maar stimuleert ook persoonlijke groei en ontwikkeling.

In dit blog lees je hoe een sales opleiding kan bijdragen aan jouw groei en ontwikkeling.

Lees meer »
post-hbo-opleiding
De markt

Een post-hbo opleiding

Binnen de Business Sales Academy spreken we vaak over onze post-hbo Sales & Accountmanagement. Maar wat is een post-hbo nu eigenlijk? In dit blog daarom alles wat jij zou willen weten over een post-hbo opleiding om zo een keuze te kunnen maken of een post-hbo bij jou zou passen.

Lees meer »
lifo-life-orientations-omringd-door-idioten-disc-vergelijk-bsa
Colleges

Kun je de DISC en LIFO methode met elkaar vergelijken?

Binnen organisaties wordt er veel gebruik gemaakt van testen of assessments over gedrag. Denk aan Big Five, MTBI®, DISC en Life Orientations® (LIFO methode). Veel van deze assessments zijn gebaseerd op de persoonlijkheidstype-theorie van Carl Jung en geven inzicht in jouw eigen gedrag en dat van anderen. Ze kijken dus niet naar je persoonlijkheid, maar naar je gedrag in verschillende situaties.

Lees meer »
creatief-denken
Colleges

Creatief Denken

Je wordt in vacatures en bedrijfsteksten bijna doodgegooid met uitspraken als “creatief” en “innovatief”. Maar wat bedoelen bedrijven daar nu precies mee en wat hopen ze of verwachten ze van jou te zien? Een van de manieren waarop je kan kijken naar creativiteit en innovatie is door middel van Creative Thinking.

Lees meer »
growth-mindset-carol-dweck-persoonlijk-leiderschap-business-sales-academy-post-hbo
Colleges

Growth Mindset

Waarom jij meer wil bewegen richting een Growth Mindset Een Growth Mindset kan je helpen om te groeien, in welk gebied dan ook. Door falen niet als een mislukking maar als een les te zien; door feedback te kunnen ervaren als mogelijkheid tot groei of door inspiratie te halen uit

Lees meer »
cognitieve-vooroordelen-neurosales
Neurosales

Cognitieve Vooroordelen

Neurosales & Cognitieve Vooroordelen Als mens vinden we onszelf over het algemeen vrij rationeel. Maar in werkelijkheid doen we vaak het tegenovergestelde. Niemand redeneert altijd 100% logisch. Dat is ook niet zo gek want het is simpelweg onmogelijk om alle 35.000 beslissingen die we dagelijks nemen op een bewuste manier

Lees meer »
primacy-recency-effect
Colleges

Primacy & Recency effect

Creëer jouw eigen IKEA experience – 6 tips Cognitieve Biases Uit onderzoek blijkt dat mensen vooral het begin en einde van presentatie, situatie of gevoel onthouden. Dit noemen ze het Primacy & Recency Effect. In de b2c markt zijn bedrijven zich heel goed bewust van dit principe: dat is waarom

Lees meer »
overtuigingsprincipes-cialdini
Colleges

Overtuigingsprincipes van Cialdini #2

Als b2b-salesprofessional is het van groot belang om te begrijpen hoe mensen beslissingen nemen. Het begrijpen van de psychologie achter het maken van keuzes kan je enorm helpen om nog beter te verkopen.

Lees meer »

Meer weten over onze opleidingen?

Bekijk onze pagina met opleidingen, neem contact met ons op of volg een proefcollege.

BSA - Blogs - Footer