BSA - Logo LIGGEND WIT

Verrassende en inspirerende

Blogs

Wij vertellen graag.

Wij schrijven graag blogs met verrassende sales tips, inspirerende nieuwe inzichten, interessante marktontwikkelingen. Daarnaast geven we ook sneak-peaks of verdiepingen van de thema’s van de colleges van onze opleidingen. Geschreven door onze docenten, vanuit hun eigen ervaring en expertise.

Wij inspireren je graag

creative-thinking-business-sales-academy-persoonlijk-leiderschap
Colleges

Creative Thinking

Je wordt in vacatures en bedrijfsteksten bijna doodgegooid met uitspraken als “creatief” en “innovatief”. Maar wat bedoelen bedrijven daar nu precies mee en wat hopen ze of verwachten ze van jou te zien? Een van de manieren waarop je kan kijken naar creativiteit en innovatie is door middel van Creative Thinking.

Lees meer »
sales-proces-route-kaart-business-sales-academy-sales-management
Sales Proces

Het BSA Sales Proces

Het Sales Proces, of te wel de routekaart waarmee jij als b2b-salesprofessional jouw job goed kan uitvoeren, is gebaseerd op jarenlange werk- en doceerervaring. Onze directeur Stefan Renkema heeft dit proces opgesteld om zo alle aspecten van het verkoopproces in één oogopslag goed te kunnen overzien.

Lees meer »
growth-mindset-carol-dweck-persoonlijk-leiderschap-business-sales-academy-post-hbo
Colleges

Growth Mindset

Waarom jij – als b2b-salesprofessional – meer wil bewegen richting een Growth Mindset Wat betekent een Growth Mindset? Iemand met een Growth Mindset ziet intelligentie en talenten als iets moois. Iets moois wat bovendien altijd verbeterd kan worden door er werk in te steken. Bij een Growth Mindset ben je

Lees meer »
cognitieve-vooroordelen-business-sales-academy-neurosales
Neurosales

Cognitieve Vooroordelen

Neurosales & Cognitieve Vooroordelen Als mens vinden we onszelf over het algemeen vrij rationeel. Maar in werkelijkheid doen we vaak het tegenovergestelde. Niemand redeneert altijd 100% logisch. Dat is ook niet zo gek want het is simpelweg onmogelijk om alle 35.000 beslissingen die we dagelijks nemen op een bewuste manier

Lees meer »
primacy-recency-effect-cognitive-bias-bsa-business-sales-academy
Colleges

Primacy & Recency effect

Creëer jouw eigen IKEA experience – 6 tips Cognitieve Biases Uit onderzoek blijkt dat mensen vooral het begin en einde van presentatie, situatie of gevoel onthouden. In de b2c markt zijn bedrijven zich heel goed bewust van dit principe: dat is waarom je bij het binnenlopen van de IKEA binnen

Lees meer »
overtuigingsprincipes-cialdini-bsa-business-sales-academy
Colleges

Overtuigingsprincipes van Cialdini #2

Als b2b-salesprofessional is het van groot belang om te begrijpen hoe mensen beslissingen nemen. Het begrijpen van de psychologie achter het maken van keuzes kan je enorm helpen om nog beter te verkopen.

Lees meer »
cialdini-overtuigingsprincipes-bsa-business-sales-academy
Colleges

Overtuigingsprincipes van Cialdini #1

Hoe gebruik jij de overtuigingsprincipes van Cialidini in jouw salesgesprek? Deel 1 Als b2b-salesprofessional is het van groot belang om te begrijpen hoe mensen beslissingen nemen. Het begrijpen van de psychologie achter het maken van keuzes kan je enorm helpen om nog beter te verkopen. Een van de meest bekende

Lees meer »
kraljic-portfolio-matrix-bsa-business-sales-academy
Colleges

De Kraljic Portfolio Matrix

Als b2b-salesprofessional zit je regelmatig aan tafel met inkopers. En dus is het belangrijk om te weten hoe deze ‘tafelgenoot’ in de wedstrijd zit. De Kraljic Portfolio Matrix kan je hierbij enorm helpen! Deze matrix heeft zijn waarde meer dan bewezen en wordt door inkopers gebruikt om leveranciers in te delen.

Lees meer »
BSA-Solution-Selling-vs-Insights-Selling-Business-Sales-Academy
Colleges

Solution Selling vs Insight Selling

Presenteer een passende oplossing Hoe krijg je mensen geïnteresseerd in wat jij verkoopt? Vaak beginnen jouw verkoopgesprekken met het achterhalen van de behoeftes van je klant. Je probeert erachter te komen welke uitdagingen de klant heeft en hoe jij daar met jouw product of dienst het beste op in kan

Lees meer »
bsa-pareto-principe-sales-accountmanagement-salesprofessional
Colleges

Het Pareto-principe

Een van de regels die je vast ooit vaker hebt gehoord is de 80-20 regel. Of beter gezegd het Pareto-principe. De regel die zegt dat 20% van de input zorgt voor 80% van de output. Maar wat is het Pareto-principe eigenlijk? Waar komt het vandaan? En hoe kan jij er

Lees meer »
De markt

Hoe ga jij om met millennials als inkopers?

3 verrassende inzichten En dan zit er ineens een millennial aan de andere kant van de tafel…. Volgens onderzoek van TrustRadius zijn millennials bezig aan een flinke opmars in de zakelijke technologische inkoopwereld: 60% van de inkopers in de technologische hoek mag zich millennial noemen. En volgens datzelfde onderzoek spelen

Lees meer »

Meer weten over onze opleidingen?

Bekijk onze pagina met opleidingen, neem contact met ons op of volg een proefcollege.

BSA - Blogs - Footer